Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

Jag försöker o försöker...

Av Åsa - 22 januari 2008 20:13

...locka hem min dotter på det sätt jag tror drar mest....därav mina bilder på min mat:) Men det tycks ju inte hjälpa...inte än i alla fall!

Men visst ser det väl gott ut;)


Just nu tänker jag på en väninnas dotter....har blivit "stor" och klivit in i det besvärligaste som finns när man är tonåring....kärlekens svindlande höjder....och fall!

Ja den kärleken:( OM man kunde låta dom få hoppa över den biten, där dom får sitt hjärta krossat....men det går ju bara inte! Det är en process som bara innehåller känslor...ingen logik, som blir inblandad när vi blir äldre o mer mogen! Vi försöker säga till dom att det går över..o det bör vi säga! Men samtidigt så vet vi ju själva att man inte lyssnar på det just då....man tror verkligen på fullaste allvar att detta var o är den stora kärleken:(


Och det måste vi som vuxna naturligtvis respektera, o inte försöka få dom att må bättre genom att ifrågasätta deras känslor....ojojoj, det är jobbigt att vara mamma/pappa! I detta läge vill man plåstra om sitt barns hjärta med moders/faders-kärlek, för att sen slå ihjäl den jäkeln som gjorde detta mot sin lilla "baby"! Snacka om att vi i dessa lägen är väldigt partiska...;)


Jaja...jag tänker på den tjejen, o hoppas av hela mitt hjärta att det kommer gå över snart!

Sänder en "healing-kram" till T...


Nu ska jag diska....har inte gjort det efter middagen än...jaja, det är mitt hem;) Jag gör som jag vill...men nu så här efteråt, så inser jag vad dum jag var som sköt upp det! :(


Ont krut förgås inte sååå lätt:)

 
 
Ingen bild

Malin

23 januari 2008 14:46

Ja, jag kan faktiskt erkänna att dina knep funkar litegrand ;) (muta mig med mat) Hehe! Men trots allt är det ju inte direkt såå länge sen vi sågs ;D Men, jag förstår att du saknar mig. Tss :)

 
Ingen bild

Jag själv

23 januari 2008 15:26

mm...ibland är det minsann inget fel på självförtroendet:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 24 juni 2009 09:45

Har butt blogg...varför kan man undra? Ja, inte vet jag! Kommer ju säkert inte blogga där heller särskilt ofta...hade väl tråkigt, antar jag. :P   www.metrobloggen.se/clueless   Kom dit vet ja! ...

Av Åsa - 11 juni 2009 14:49

Ja, inte har jag lust att blogga nu för tiden. Det kanske kommer senare, vad vet jag?   Här kommer i alla fall lite bilder på när Eros jobbar lite plus när han släpps på hingsbete i Gissjö... Samt ett par bilder på det nya tillskottet Saga...en lite...

Av Åsa - 4 maj 2009 10:01

Ja, jag hade ju inte tänkt att Eros skulle få hålla på på detta vis...Men då blev Tina o jag sugen på att hennes häst skulle ju kunna få en liten bebis. Så vi fixade ihop dom helt enkelt :)   Vi var ju lite osäker, eftersom att Eros är lite ung...me...

Av Åsa - 17 april 2009 00:21

Ja, veronika..han är myyycket trevlig :) Fast ett o annat bus blir det väl. Men det kan se ut på två sätt liksom...det visar bilderna som kommer :)   Han är i alla fall ganska lätthanterlig tycker jag..sen ska han få komma på hingstbete i Gissjö till...

Av Åsa - 4 april 2009 19:30

Tycker det är stor skillnad i både hull o annat sen han kom...Obs: Den bilden i färg, var när han nyss kommit hit...de andra svartvita är från idag :)...

Ovido - Quiz & Flashcards