Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Åsa - 24 januari 2008 22:43



...av min bästa vän Tina:(

Här lurar hon in mej i bloggandets beroendeframkallande värld...och talar om för mej att det minsann kan bli roligt! Och ja, jag faller som en jäkla fura! Men själv så står hon minsann emot frestelsen att sitta på internet o plita ner en massa strunt?! Fy fy, Tina...;)


Nejdå...jag bara skojar med henne nu:)

Tina har aldrig fått mej att känna mej lurad på något sätt faktiskt...ville bara ha nåt att skriva om! Bara för sakens skull så där ni vet...:)


Funderar skarpt på att sluta röka nu...:(

Fast egentligen så vill jag inte alls...för vad ska jag göra istället?!

Men jag tror att det vore bra, om jag kunde ta mej i kragen och göra ett försök...för mina kommande barnbarns skull;)

Det är ju ett bra dragplåster om något, inte sant?


Men det är inte lätt...jag har försökt förut, o blev alltså

riktigt ordentligt sjuk:(

Japp, jag rasade i vikt...o hur vanligt är det då? Man brukar faktiskt gå upp i vikt, för att man äter istället för att röka! Men jag mådde så dåligt psykiskt, därav den rejäla viktminskningen. Jaha, undrar ni kanske? Vad är det för negativt med att gå ner i vikt då? Håller jag med om...men jag gick ner fööör mycket, det var inte fint alls:(


Hua hua...men jag ska fasen fixa detta..på nåt sätt...mmm.

?


Håll tummarna för mej, när tiden är inne...Tack:)

Av Åsa - 24 januari 2008 16:07


Varje gång Amigo ligger i Julias rum o säng, så vaknar han alltid på natten och stirrar ut mot hallen....sen börjar han att morra, reser raggen, skäller.

Jag blir inte rädd, utan snarare irriterad:( Kanske han bara är inne i "spökåldern" själv....vad vet jag? Men ett konstigt beteende är det i alla fall! Och jag är nu av den tron, att djur är mer känsliga för sådant än vi logiskt tänkande människor.


Ja, JAG tror absolut på sådant..men där brukar åsikterna gå isär, som på så mycket annat;)

Men men...var o en blir salig på sin tro!


Om jag fick bestämma..och om det nu ÄR möjligt, att vi kan komma o hälsa på lite efter döden, så skulle jag vilja att min farfar kom en sväng! Han var det goaste som fanns...och han var som en pappa för mej o mina systrar! Han dog i cancer, och jag hann inte träffa honom på slutet, och det sörjer jag än idag...fast det var 20 år sedan han dog:(


Jag minns när jag skulle åka till honom o berätta att jag var gravid med Malin...då var han hemma på "permis" från sjukhuset ett tag....o han såg det på mej innan jag hann berätta det! Sen sa han även att han tyckte det var tråkigt att han inte skulle vara med när jag fick mitt första barn...och det fick han rätt i:( Han gick bort före det....min kära farfar!


Min farfar Harry Jonsson vet ni...det var en gubbe att räkna med det! ;)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards