Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Åsa - 26 januari 2008 22:15



Julia medan vi diskar...inte hela samtalet såklart, skulle bli ett par timmars bloggande om jag skulle skriva ner allt hon säger:) Hon kan surra den damen;)



Så här lät det...på ett ungefär:


Julia: Mamma, förlåt att jag var dum med dej förut.

Jag: Men du har väl inte varit dum med mej?

Julia: Joo, men förut när jag råka slå dej i ansiktet!

Jag: Ja men det var väl inte meningen att du skulle göra det? (Chockad)

Julia: *suck*...Joo...


:P


Julia: Mamma, visst är det bra att du har mej? Jag hjälper ju dej o diskar jag.

Jag: Jaaa, det är jättebra att du gör det.

Julia: Jaaa, för Magda kan ju ingenting hon!

Jag: Joo, men hon kan ju också diska, det är bara det att hon inte vill.

Julia: Nej men hon kan inte, hon kan bara titta på OC o duscha hon!

Jag: Jaha...okej. *fniss bakom ryggen*

Julia: Jaaa, o pappa kan inte diska nå fint heller, o han ska ju bara jobba den token...han är ju så sjögrön han...*skratt*

Jag: Jaa, men det är ju bra att han jobbar o tjänar pengar.

Julia: Jaa, så jag kan få en glass o tidning.

Jag: mmmm

Julia: Jaaa...men Malin, hon kan diska o laga mat!

Jag: Ja, det kan hon ju. Hon är ju duktig att laga mat.

Julia: Jaaa, men sen kan hon inget mer.


;P


Ja, dom är härliga ibland, som små liven:)

Men med handen på hjärtat, så kräver det hela mitt tålamod ibland för att inte skrika "TIG" rätt ut till denna unge, för hon är aldrig tyst!

Nej, förfasa er inte nu...för jag göör det inte, men jag skulle vilja ibland när hon surrat sönder öronen på mej ett par tre timmar;)


Tina o Tei har köpt häst...ska bli spännande att se den. Kanske man får sätta sej på hästryggen nån gång? Nej, vet inte om jag vill det, ärligt talat:)

Det kommer att gå kanon det där...o större djurvän än Tina får man nog leta efter!

Jag anser mej vara det i allra högsta grad..men Tina slår mej med...ja, hästlängder...Haha, vad rolig jag var;)


Nej nu börjar det dra iväg o bli en massa meningslöst pladder igen...surfar vidare.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards