Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Åsa - 28 januari 2008 22:53



Amigo har varit på djurkliniken idag då...tog nya röntgenbilder och så där! Tyvärr så har skenan som sitter över benbrottet flyttat på sej...:( Det är inte alls bra det! Ska vänta på svar, som vi skulle få så fort som möjligt...bara för att få veta om skenan ska tas bort eller inte. Det är egentligen för tidigt att göra det...men om den håller på att lossna, så ska den bort. Då får benbrottet läka mer "öppet", och det tar längre tid plus att infektionsrisen ökar. Suck suck suck...måtte det gå bra nu, så att det inte blir ännu dyrare denna operation:(


Sen hade han fått en varböld under hakan, där stygnen hade suttit...så den fick dom öppna o göra rent! Så nu är det upp till oss att se till att det hålls rent där tills det är läkt. Han ska fortsätta att gå på smärtlindring...vilket jag inte tycker om alls, men jag har inget val. Han har nu ätit den från 20 december...för mej är det föör länge! Men veterinären säger ju att det inte är någon fara med det, så det får vi väl lita på då.


Idag så slängde jag ihop en ostfylld köttfärslimpa...jamjam!

Är även nyfiken på hur Malin lyckades med att göra torsk med äggsås idag?

Vart säkert kanon det:)


Rent allmänt.....om Du har människor runt omkring dej, som påverkar Dej negativt....gör Dej av med dom! Sådana har inget i Ditt liv att göra...minns det. Sen är det upp till folk att göra sej av med Dej, om Du påverkar dom negativt på något sätt!

Kort o gott...tillåt inte andra människor att dra nej Dej i

något svart hål av ilska eller annan negativ känsla...

det är Du, och bara Du, som kan styra över det.

Sätt upp handen o säg STOPP...vad kan hända?

Av Åsa - 28 januari 2008 10:10

...som har fått mej att fundera lite! Herregud...Pricken blir 40 år idag?!

Vart tar tiden vägen egentligen? Tyckte det var nyss vi satt med Helene o Malin i knä, och gruvade oss för 30-års dagen:) Men den gick ju smärtfritt förbi...o inte känner man sej äldre heller, bara klokare! O det lär ju vara något positivt har jag hört....jaja, det är nog på gott o ont det också:)


Nu har Malin precis farit neröver Sundsvall med hennes mormor, o Christer likaså med Amigo. Han ska ju ta nya röntgenbilder idag på käken...hoppas att läkningen går framåt! Han har fått en knöl under hakan där dom tog bort stygnen...ser inte bra ut, o jag hoppas dom kan fixa det idag på djurkliniken...ännu en utgift då kanske! Suck....jaja, bara att svälja förtreten o se glad ut!

Jag kan åtminstone skryta med att jag har en jäkligt dyr blandrashund;)

Om man räknar med allt vad han har kostat, från det jag hämtade honom för lite över ett år sedan menar jag.


Hur som helst så börjar jag jobba igen nu på onsdag, o det funkar väl. Känns bara att jag skulle vilja vara hemma en vecka till eller så med lillen...men det går ju bara inte!


Sen så undrar jag vart min närmaste granne har hållit hus hela helgen?! ;)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards