Direktlänk till inlägg 11 januari 2008

Professionell...eller ej?

Av Åsa - 11 januari 2008 16:50

Är det passande att ha fritidsledare som uppenbarligen har inställningen "Mina barn, andras ungar"? Det tycker inte jag! Dom torde väl vara fan så neutral, eller?

Och inte kan jag tänka mej att det är deras uppgift att fostra andras barn, gällande vad dom gör på sin fritid, utanför ungdomsgården? Det är en sak att de regler som finns på en ungdomsgård ska följas...givetvis! Men där går väl gränsen för deras befogenhet?


Visst säger man till ungar lite då o då, om man kommer på dom med att göra någonting som inte är okej...men som ungdomsledare tar man väl inte upp det med personen i fråga efter det har hänt....för att dom har hört det på byn?! Har du tagit på dej ett jobb, som innebär arbete med andras ungdomar, så ska du väl inte gå in i det jobbet med en massa fördomar mot de flesta ungdomar i bagaget?!


Nej, kan du inte se samma värde i andras barn, som i dina egna, så ska du inte vara bland andras ungar heller! Då kan du stanna hemma, o förfasa dej över andras ouppfostrade ungar, o titta suktande på din/dina egna, som förmodligen aldrig har gjort ett enda misstag!


Var professionell, om du ska arbeta med andras barn...för mej lutar det åt lite mobbing! Och det är ju ett fint föredöme...? Eller?


GROW UP!!

Här under en bild på två av mina barn...Malin o Julia!

Vackert, inte sant? :)

 
 
yvonne

yvonne

11 januari 2008 17:58

Ja du det där lät synnerligen otrevligt. Men är det inte ofta så med många "andras barn"
sen kan dom har dom "värsta" själva. Ett bra måtto måste väl vara:som jag vill att andra behandlar mina barn behandlar jag andras.

http://ygradin.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

11 januari 2008 20:45

Helt sant moder. Du har fina åsikter! Världens bästa mamma I suppose ;) Puss o kram, love you.

Synd jag inte går skolan längre, så jag kunde tagit mer bilder i studion. Bilderna är ju så fina!

 
Ingen bild

Jag

12 januari 2008 00:19

Mkt fin bild! Snacka om syskonkärlek. I alla fall i denna sund*L* du förstår säkert vad jag menar.
http://jejje.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jag själv

12 januari 2008 00:23

Jadå Jejje..förstår precis vad du menar:) Men faktum är att detta ÄR sann syskonkärlek! Det är så stor åldersskillnad, så den större får inte ut något av att bråka med den mindre:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 24 juni 2009 09:45

Har butt blogg...varför kan man undra? Ja, inte vet jag! Kommer ju säkert inte blogga där heller särskilt ofta...hade väl tråkigt, antar jag. :P   www.metrobloggen.se/clueless   Kom dit vet ja! ...

Av Åsa - 11 juni 2009 14:49

Ja, inte har jag lust att blogga nu för tiden. Det kanske kommer senare, vad vet jag?   Här kommer i alla fall lite bilder på när Eros jobbar lite plus när han släpps på hingsbete i Gissjö... Samt ett par bilder på det nya tillskottet Saga...en lite...

Av Åsa - 4 maj 2009 10:01

Ja, jag hade ju inte tänkt att Eros skulle få hålla på på detta vis...Men då blev Tina o jag sugen på att hennes häst skulle ju kunna få en liten bebis. Så vi fixade ihop dom helt enkelt :)   Vi var ju lite osäker, eftersom att Eros är lite ung...me...

Av Åsa - 17 april 2009 00:21

Ja, veronika..han är myyycket trevlig :) Fast ett o annat bus blir det väl. Men det kan se ut på två sätt liksom...det visar bilderna som kommer :)   Han är i alla fall ganska lätthanterlig tycker jag..sen ska han få komma på hingstbete i Gissjö till...

Av Åsa - 4 april 2009 19:30

Tycker det är stor skillnad i både hull o annat sen han kom...Obs: Den bilden i färg, var när han nyss kommit hit...de andra svartvita är från idag :)...

Ovido - Quiz & Flashcards